Lydia Metral és una fotògrafa francesa d’arrels andaluses. Els seus referents són Nan Goldin i Wolfgang Tillmans, fotògrafs de la intimitat. De fet, aquesta és la seva temàtica preferida: “la intimitat que desenvolupa a través del retrat, del cos, de les empremtes que deixa l’ésser humà a l’espai”. La imatge guanyadora d’aquest mes està vinculada a una notícia sobre la Casa de Recés i Hannan Serroukh, que va venir a fer una xerrada a les dones acollides en aquest centre, on ella mateixa va estar en el passat. “La història personal de la Hannan em va commoure molt. Vaig notar molta solidaritat i afecte entre totes les dones i també amb el personal de la casa. Em vaig quedar amb aquesta energia per després treure les fotos d’estudi, ja que no podia fer fotos de les residents per respectar-ne l’anonimat (moltes han fugit de la família i no volen que les reconeguin)”, explica la Lydia. Segons la fotògrafa, la idea era crear una cosa més conceptual on no es veiés cap cara per evocar l’opressió i l’anonimat, i alhora destacar aquesta solidaritat i suport que es va intuir a la xerrada. “Abans d’arribar a les fotos finals, ens vam haver de moure molt per trobar l’harmonia en els gestos. Quan els models es van relaxar, ja va fluir tot. El contacte sempre pot ser una mica més incòmode al començament, però quan la confiança s’instal·la, tot es torna molt natural.